Vaktmester Consult AS

"Supporten är nästan för bra för att vara sann"

Vi har valt Sharp som vår IT-leverantör, och jag måste säga att jag är mycket imponerad. Sharp uppfyllde våra förväntningar och de höll vad de lovade. Upplevelsen har från början till slut varit problemfri och trevlig", säger daglig leder Jon Sørby i Vaktmester Consult AS.

Vaktmester Consult AS i Askim i Norge erbjuder ett helhetskoncept inom underhållstjänster, både utomhus och inne. Deras vaktmästare är hantverkare som utför lättare byggnads- och anläggningsunderhåll utöver de traditionella vaktmästartjänsterna.

Vaktmester Consult AS har en paketlösning från Sharp med Microsoft 365 i botten som inkluderar support till fast pris. I tjänsten får de även användarutbildning två gånger per år vilket ger kunden många användbara tips om hur man får ut mer av Microsoft 365. Sharp har även levererat en mindre skrivare och en digital skärm som de använder för att visa bland annat kommande arbetsuppgifter.

- Jon var skeptisk i början, men efter det första mötet med bra dialog och en professionell presentation av de tjänster Sharp kan erbjuda växte intresset. Efter en kort tid kom vi överens om att de skulle bli våra kunder" säger Jan-Holger Hole IT-försäljningsspecialist på Sharp.

- Sharp upplevs som en leverantör där kvalitet står i fokus. Servicen imponerar på mig - de ger förstklassig IT-support. Jag känner mig verkligen som en uppskattad kund och de tar hand om oss på bästa möjliga sätt. Jag upplever aldrig köer och supporten är nästan för bra för att vara sann.

- Jag skulle rekommendera Sharp som IT-leverantör till alla som behöver en tillgänglig och serviceinriktad leverantör. Kvaliteten och kundservicen är verkligen oklanderlig. Jag upplever definitivt det här som ett samarbete i toppklass, säger Jon Sørby.

- Vi flyttade e-post från den befintliga plattformen till Microsoft 365, vi överförde alla filer från servern till SharePoint och etablerade gemensamma ytor för att ge bättre interaktion mellan medarbetarna. Från att behöva vara ansluten till servern för att komma åt foton, planlösningar etc., alla deras filer är nu tillgängliga. Vi har även satt upp ett nytt nätverk vilket har gett dem en stabil nätverksanslutning och ökad säkerhet.

- Jag är glad när en kund lyckas få en bättre och effektivare vardag och jag är ödmjuk när jag har turen att kunna hjälpa dem på vägen dit", säger Jan-Holger från Sharp.