Eva Hedman Sharp Account manager

Eva bjuder gärna in sina kunder till kontoret i Umeå

Eva Hedman är Account Manager på Sharp i Umeå med fokus på försäljning av Visual Solutions och dokumenthantering. Hon är en passionerad och lyhörd säljare som drivs av att göra affärer. Eva tycker att det är roligt med utmaningar – hennes mål är att alltid hitta rätt lösningar till sina kunder. I Umeå finns Sharps nationella servicecenter och administration, och Eva bjuder gärna in sina kunder till kontoret för att de ska få se verksamheten och känna den positiva dynamiken.

Vad är Sharp för dig?
- Sharp är ett stort företag där det händer mycket. Jag tycker att det är väldigt spännande att få vara med på förändringar och även ha möjligheter att själv få utvecklas. Att vi har kontor här betyder mycket för närheten till våra kunder, det är ju extra viktigt att ett stort globalt företag har lokal förankring.

Vad är roligt med ditt jobb?
- Jag trivs jättebra på Sharp. Jag älskar att göra affärer, möta människor och bygga långvariga relationer. För mig är det väldigt roligt att träffa kunder och ta del av just deras unika utmaningar för digitala arbetsplatser. Sen gäller det att utifrån mina erfarenheter och kompetens erbjuda dem bra lösningar för framtiden. Mitt mål är att alltid bjuda in kunderna till vårt kontor i Umeå för att visa våra produkter och tjänster i realtid, jag tycker att det inger både trygghet och tydlighet. Jag ska inte sticka under stol med, när kunderna får träffa alla mina kollegor som arbetar med support och service, funkar det också som draghjälp.

En affär som Eva är extra stolt över
- Under hösten har jag arbetat med en upphandling för en stor kund i regionen. För mig var det en ny utmaning att först lämna förslag och pris, och inte starta med det personliga mötet. Men det blev bra underlag och jag blev uttagen som en av fem anbudsgivare att få presentera upplägget för kunden. Återkopplingen som jag fick efter upphandlingen och anledningen till att just jag fick affären, var att de upplevde att jag varit lyhörd till deras behov, och att jag kunde på ett förtroendegivande sätt visa hur just Sharp var rätt leverantör för dem. Den positiva återkopplingen betyder såklart jättemycket för mig när det kommer från en ny kund. 

Bollnäs och Umeå
Eva är född och uppvuxen i Bollnäs och efter gymnasiet jobbade hon i butik. Sen blev det fem år som mediarådgivare - hon hjälpte företag med hemsidor, Google Ads och sökmotoroptimering. Eva träffade sin sambo via jobbet och bestämde sig 2013 för att flytta till hans hemort Umeå, något som Eva verkligen inte ångrar. 

Vem är Eva?
- Jag är en glad person och sprider gärna glädje till min omgivning. Min styrka som säljare är att inge trygghet och min förmåga att skapa långsiktiga relationer som bygger på förtroende. Jag tycker det är roligt med utmaningar som får mig att utvecklas både som person och som säljare.

Hur ser en dag ut som account manager?
- Jag startar alltid dagen på kontoret, jag tycker det är viktigt att träffa kollegor för att skapa rätt energi och dela med sig av de utmaningar som kan finnas under dagen. Sen är mitt fokus att träffa nya och befintliga kunder. Om jag hinner tar jag gärna en promenad på lunchen, både för att få frisk luft och få röra på mig lite, men också för att få extra energi till eftermiddagen. Jag avslutar oftast på kontoret för att sammanställa dagen och arbeta med offerter och lägga order.

Vad vill du göra i framtiden?
- För mig är det viktigt att må bra och leva hållbart i nuet. Att vara ute i naturen, umgås med familjen, men även hitta tid för träning. Jag tycker det är härligt att åka längdskidor och ser fram emot många turer i spåret i vinter. På jobbet vill jag utvecklas och ha kul, jag vill kunna prestera men samtidigt ha en bra balans i livet.