Vad är Arbetsplatshantering?
Med vår Arbetsplatshantering kan du registrera och spåra gäster och besökare - leverantörer, kunder, kontraktsanställd personal och anställda. Du får överblick var i byggnaden, eller på en extern plats, de befinner sig och även förenkla för hybridarbete.

För kunder, konsulter och hybridarbete
Välkomna besökare
Gäster loggar in via en skärm eller med hjälp av personal i receptionen. Den som väntar besök får en notifiering via sms eller e-post.
Registrera entreprenörer
Servicepersonal och konsulter som ska utföra ett jobb.
Se vilka jobbar på kontoret
Närvarohantering av anställda.

Verktyg för leveranser och brandövning
Hybridarbete
Anställda kan schemalägga när de ska vara på kontoret, boka arbetsplatser, rum och parkering.
Ta emot leveranser
Registrera leveranser och meddela mottagaren.
Underlätta utrymning
Snabbt få koll på vilka som finns och vilka som saknas på uppsamlingsplatsen.

Checka in - skriv ut
Snabb incheckning
Via mjukvaran och pekskärmen kan besökare snabbt och smidigt själva ange sina uppgifter och checka in och ut från byggnader.
Utskrift av namnbrickor och registrering i förväg
En skrivare kan producera praktiska namnbrickor med relevant information som namn, besöksmottagarens namn, Wi-Fi-inställningar och hälso- och säkerhetsinformation.
Registrera grupper i förväg som vid ankomst kan snabbt checka in genom att scanna en QR-kod. Administratören kan även registrera regelbundna gäster och återkommande besökare.

Följ & spåra via mobilappen
Vid en nödsituation och brandövningar ger systemet information vilka personer som befinner sig i byggnaden. Mobilappen är lätt att använda och gör att personalen enkelt kan fjärrkommunicera oberoende av tid och plats:
• Automatisk, platsbaserad incheckning.
• Viktiga meddelanden om faror, incidenter och inkräktare.
• Omedelbar SOS-varning - direktlarm via en knapptryckning.
• Förväntad sluttid - kontakta riskutsatt personal och servicepersonal om planerad sluttid överskrids.
• Fjärrincheckning - distansarbetande personal kan checka in med geografiskt läge, vilket gör riskutsatt personal tryggare, och fördefinierade säkerhetskontakter kan vid behov snabbt vidta åtgärder.
• Follow Me-funktion - riskutsatt, ensamarbetande eller personal som arbetar på distans kan känna sig trygga genom att låta Follow Me spåra var de befinner sig via antingen geolokalisering eller kontinuerlig spårning.

Säkerställer regelefterlevnad
Det molnbaserade systemet säkerställer efterlevnad av den allmänna dataskyddsförordningen - GDPR. Data lagras enbart för incheckning och spårning. Besökaren kan direkt vid incheckningen se hur data används.

Spåra och få bättre rutiner
Tack vare automatiserad e-post- och sms-notifiering behöver inte receptionisten kontakta besöksmottagaren när besökare anländer. Bud och speditörer som levererar försändelser uppmärksamma personalen genom att trycka på knappen för ankommande leverans.
Människors rörelser in och ut från en byggnad eller anläggning kan spåras och en realtidsrapport som fastställer vilka som befinner sig i en byggnad kan när som helst genereras, vilket ger bättre trygghet, regelefterlevnad, hälsa och säkerhet och spårningsmöjligheter. I händelse av en nödsituation kan alla snabbt och enkelt kontaktas för evakueringsinstruktioner.
