IT-support som löser era IT-bekymmer
När en tjänst går ner eller slutar fungera påverkar det snabbt verksamheten. Om människor inte kan göra sina jobb förlorar ni tid och pengar. Vår IT-helpdesk är därför alltid här för att hjälpa er komma igång så fort som möjligt.
Vårt team av specialister finns till hands för ge er support dygnet runt. Vi kan identifiera och implementera rätt lösningarna för alla era IT-problem, allt utefter era specifika önskemål.
Vårt svensk- och engelsktalande supportteam består av kunniga tekniker som är redo att tillhandahålla IT-stöd för att få i gång er verksamhet så snabbt som möjligt. Sharps IT-support finns där för att hjälpa er med allt från råd och lösningar till att erbjuda extra IT-resurser när ni än behöver det.

IT-support
Som kund hos Sharp har ni tillgång till våra IT-specialister och vår nationella helpdesk för snabb hjälp, både på plats och på distans. Samma telefonnummer används för support till våra IT tjänster, dokument- och utskriftslösningar, samt telefoni och video/konferensutrustning - en väg in.
Vår helpdesk hanterar den dagliga kundkontakten och löser i dagsläget ca 80% av alla ärenden som inkommer via telefon och fjärrsupport. Övriga ärenden hanteras av våra IT-specialister som har hand om projektet och on-site support.

Trygg Klient
Med vår tjänst Trygg Klient ingår både support och säkerhet till er verksamhets klientdatorer. Vi tillgodoser alla era grundläggande behov gällande säkerhet och kontroll, anpassas efter vad ni behöver. Alla era medarbetare ska känna sig trygga med deras datorer fungerar som det ska.
Med Trygg Klient erbjuder vi:
- 1:st line och 2:nd line support
- Övervakningsagent som identifiera åtgärdar aktiva hot och cyberattacker
- Webroot antivirus med skydd mot skadlig kod och intrångsförsök
- Installation av klientdatorer

IT-konsult
Med en IT-konsult från Sharp kan ert företag få hjälp med allt IT-relaterat och ni kan där med minska belastningen på era egna IT-resurser. Våra IT-konsulter fungerar som teknikspecialister och ger er råd och stöd kring alla era IT-relaterade frågor och viktiga affärsbeslut. Det kan exempelvis gälla:
- Råd kring investeringar i ny teknik
- Hur ni kan optimera prestandan er nuvarande teknik så länge som möjligt
- Råd kring om det är lönsamt att byta till en molntjänst
Vi tillhandahåller värdefull expertis och IT-resurser som ni kanske inte har tillgång till internt. Ni slipper också lägga er egna värdefulla tid på hantering och underhåll av IT-relaterade ärenden. Allt detta kommer spara er pengar, krångel och hålla er organisation produktiv.
