Fredrik Olofsson, klubbchef

Utbildning och bra service är grunden för vårt goda samarbete

Sex kilometer utanför Västerås ligger Skerike Golfklubb i en grön och rofylld miljö. I år firar klubben 30 års-jubileum och har både 18- och 9-hålsbanor i lätt kuperad terräng. Klubben erbjuder dessutom träningsmöjligheter, utbildning och har en golfshop och restaurang.

Sharp och golfklubben har en lång historia där vårt samarbete startade med kopiatorer men som under åren har vuxit till att Sharp är en helhetsleverantör.

Sharp ger en mer flexibel arbetsdag
-Största förbättringen som vi fått tack vare Sharp är att vi bytt till tio nya Dynabook-datorer och flyttat våra dokument till molnet. Det innebär att vi kan arbeta mycket mer flexibelt. Under lågsäsong kan vi sitta hemma och få tillgång till all vår data.

-Vi kan till exempel enkelt få fram avtal oberoende var vi befinner oss, vilket verkligen underlättar när vi besöker partners och sponsorer. Stöter jag ihop med en medlem på stan och vill kolla anmälningar till kommande golfresor kan jag enkelt göra det med mobilen, säger Fredrik Olofsson, klubbchef Skerike GK.

-Skerike GK har tagit rätt beslut som ligger helt i tiden. Genom att ta ett helhetsgrepp och våga satsa på IT-miljön och byta alla datorer får de en bra kontroll på infrastrukturen. De har fått mycket enklare att sköta sina arbetsuppgifter tack vare vår trygghetspaketering. Det har varit så roligt att arbeta med Fredrik och hans kollegor, de har en otrolig familjär känsla i en fantastisk miljö, säger Hanna Karles, kundansvarig för IT på Sharp.

Skärmar och kassasystem
Förutom kassasystem till golfshoppen och restaurangen har Sharp levererat digitala skärmar som visar rullande information om sponsorer, golfresor, tävlingar och mycket mera.

-Innehållet på skärmarna är lätta att uppdatera och vi har en skärm i klubbhuset och den i rangen visar just nu en film om test av olika klubbor, säger Fredrik Olofsson.

-Vårt samarbete började för många år sedan med en kopiator. Den använder vi främst för scanning och utskrifter för ekonomi och medlemshantering.

Hur fungerar samarbete med Sharp?
-Det är skönt att ha allt samlat hos Sharp och samarbetet fungerar väldigt bra. Det är lätt att få support och service när det behövs. En otrolig fördel är att vi får kontinuerlig utbildning – senare i höst ska alla få lära sig mer om att arbeta i Teams, säger Fredrik Olofsson.

Frida Nilsson från Sharp hjälper golfklubben med Office 365 och är den som kommer att hålla i utbildningen av Teams.

-Det är så roligt att få fortsätta att samarbeta med kunden och kunna bidra till att utveckla deras verksamhet. Det är en jättebra kund som jag verkligen trivs att jobba med, säger Frida Nilsson, IT-expert på Sharp.