Kontakta oss

Sharp kombinerar retro med digitala reklamskyltar på biografkedja

När den polska biografkedjan Oh Kino behövde eleganta skärmlösningar i sina foajéer valde de Sharps professionella skärmar och digitala reklamskyltar.

 

Biografer har behov av att visa en mängd olika information i foajén -  filmvisningstider, klipp från kommande filmer, matutbud, priser samt vägvisare till de olika salongerna. En stor del av informationen ändras veckovis och därför har många biografer övergått från att använda pappersaffischer, som är dyra och tidskrävande att trycka och sätta upp, till digitala annonser på bildskärmar som snabbt kan uppdateras från en central plats.

Oh Kino sätter en ära i sitt avskalade, moderna uttryck kombinerat med en retro-touch, och ville ha en digital lösning som harmonierade med denna stil. Oh Konos design är inspirerad av forna biografers vackra, dekadenta gyllene tidsålder. Tomasz Kurtyka, biografchef för Oh Kino Arkady Wroclawskie i sydöstra Polen säger:

“När Oh Kino etablerade sig på den polska marknaden 2016 var vårt mål att erbjuda kunderna underhållning av allra högsta kvalitet redan innan de sätter sig ned för att titta på filmen. Vi ville inte bara visa bra filmer utan också erbjuda en miljö med en charm som påminner om en liten hemmabio.”

Vi ville också att den senaste tekniken skulle passa vintagekänslan. Vi letade efter en leverantör som kunde erbjuda bra lösningar, snygg design och ha hög pålitlighet. Vi ville att Oh Kino ska vara en plats för företagskunder och fungera för affärsmöten och presentationer av nya produkter. För att uppfylla dessa krav skapade vi en unik multimedialösning tillsammans med Sharp. "

När det gäller att bestämma vilka skärmar som skulle behövas för Oh Kinos biografer var det ingen lösning som passade överallt, eftersom de tre olika orterna krävde olika lösningar. Maciej Materna, Visual Solutions Produktchef, Sharp Electronics CEE, förklarar:

"Sharp var väldigt glada över att ta utmaningen att installera systemet för flera oberoende Oh Kino-biorafer. Alla skärmar styrs av ett digitalt skyltsystem och skräddarsys efter kundens behov."

"Lösningen koordinerar biografens datafiler för att visa lämpliga visningstider för filmerna, liksom på filmtrailarna."

 

En videovägg bestående av nio PN-V601A-skärmar sattes upp i foajén, ett flertal PN-Y556-skärmar placerades i korridorer för visning av annonser såsom affischer och annat allmänt innehåll, och PN-Q701E-skärmar placerades vid foten av rulltrapporna för information som hjälper kunderna att orientera sig i biograflokalen.

Maciej Materna tillägger att Sharp “installerade totalt 100 bildskärmar och ett antal skrivare, och erbjöd dessutom underhålls- och reparationstjänster.” Sharp installerade även 14 försäljningsställen, såsom RZE 701, för kassorna.

Nu när projektet är slutfört har OhKino en imponerande biografkedja med all erforderlig, tillförlitlig Sharp-teknik som krävs för att ge kunderna rätt information. Tomasz Kurtyka säger “Vi är verkligen mycket stolta över resultatet.”

Att sammanföra rätt teknik i olika typer av miljöer kräver både expertis och sinne för detaljer. Vill du veta mer om våra Visuella lösningar - kontakta oss gärna.

Kontakt

STEFAN LÖGDBERG
Nordic Commercial Director
stefan.logdberg@sharp.eu

Social