Kontakta oss

Fyra innovativa sätt att använda digitala reklamskyltar som fångar kundernas uppmärksamhet

Digitala reklamskyltar kan användas för mer än reklam eller orienteringstavlor, till exempel för korsförsäljning eller visning av aktuell information.

Marknaden för digitala reklamskyltar mognar och utvecklas, både när det gäller nya skärmar och lösningar och nya användningsområden. Nedan beskriver Chris Parker, produktchef vid Sharp Visual Solutions fyra nya sätt att använda digitala reklamskyltar som kan hjälpa dig att fånga kundernas uppmärksamhet och ge din butik eller reception ett mervärde.

 

Bygga varumärkeskännedom 

En bild säger som bekant mer än tusen ord – något som kan tillämpas även på digitala reklamskyltar. Genom att placera en skärm med en rullande video i receptionen eller i ett mötesområde kan varumärkeskännedomen ökas. Du kan visa bilder eller video från ett USB-minne eller från en enhet i det lokala nätverket på en Sharp-skärm för att stärka ditt varumärke, till exempel genom att skildra företagets historik, beskriva nya framgångar eller visa de senaste produktlanseringarna.

Korsförsäljning 

En digital reklamskylt kan användas till mer än att enbart befrämja din egen verksamhet. Den kan användas för korsförsäljning, dvs marknadsföring av tredjepartsprodukter. En digital reklamskylt i ett gym kan till exempel användas för marknadsföring av tredjepartsprodukter såsom sportkläder och hälsorelaterade produkter, och i en hotellreception för marknadsföring av biluthyrningsfirmor, restauranger och kulturevenemang.

Informationsnav 

Genom att ansluta en digital reklamskylt till Internet ges många nya möjligheter. Den kan exempelvis användas för att visa information av olika typ, såsom rullande nyheter och väderleksprognoser, allvarliga väderleksincidenter och trafikstörningar så att kunder och personal får aktuell information inom viktiga områden. Din digitala reklamskylt kan på så sätt fungera som ett informationsnav.

Köhantering

I butiker kan en digital reklamskylt användas för att informera kunder om köstatus. Detta kan göras i form av enkel visning av aktuellt könummer, eller en mer avancerad lösning med regelbundna uppdateringar och meddelanden. Genom att informera via en digital reklamskylt blir kunderna mindre otåliga och får en mer positiv upplevelse av inköpet.

Sharp har många olika storformatsskärmar för affärs- och butiksbruk, samt interaktiva BIG PAD-skärmar för effektivt samarbete och kundkommunikation.

Om du vill ha mer information om hur du kan använda Sharps skärmar för att befrämja din verksamhet, kontakta oss för en demonstration.

 

 

 

Kontakt

STEFAN LÖGDBERG
Nordic Commercial Director
stefan.logdberg@sharp.eu

Social