Kontakta oss

Sharp Web Office

Sharp Web Office är en molnbaserad tjänst som är helt integrerad med våra kassasystem. Du väljer själv de moduler som är relevanta för just din verksamhet- och kan på det sättet skräddarsy din egna backoffice lösning anpassad för just dig.

När du har valt de modulerna som passar dig så kan du enkelt komma åt din data varsomhelst, närsomhelst. På så sätt får du en bra överblick och kontroll på hela din verksamhet.  

Hur vill du skapa ditt backoffice? Lär dig mer om våra olika moduler nedan.  

 

De olika modulerna i Sharp Web Office

  • Statistik

    Med den här modulen få du enkel överblick över all din butiks försäljningsstatistisk. Oavsett om du har en butik eller flera hjälper Statistik dig att se vad som är lönsamt och vilka eventuella artiklar som inte är lönsamma eller säljer i en långsammare takt. Statistik hjälper dig planera för din bemanning och hjälper dig även att säkerställa en hälsosam och effektiv lagernivå.

    I vår modul Statistik kan du även skapa en enkel överblick där du kan lägga in nyckeltal som är relevanta för just din verksamhet. Självklart kan du ställa in behörighetsnivåer så att all statistik inte blir tillgängliga för alla.    

     

  • Logistik

    Logistik hjälper dig att automatiskt ta fram plocklistor, istället för att du manuellt ska ha koll på vilka varor som finns i butiken och vilka varor som behövs fyllas på. Du skaffar dig en bättre överblick och får kontroll på verksamheten. Du kan jobba mer effektivt och sparar både tid och resurser.
    Den här modulen passar perfekt för dig som jobbar inom detaljhandel eller andra artikelintensiva verksamheter.

     

  • Registervård

    Registervård är vår bredaste och mest använda modul. Du får en bred överblick och möjlighet att göra direkt påverkan i din verksamhet. Du får full kontroll över det du säljer, ser vilka artiklar som säljer mycket och vilka artiklar du säljer mindre av samt vad som är mest lönsamt.  

    Registervård hjälper dig därför ta affärskritiska beslut i verksamheten. Du kan enkelt introducera kampanjer, rabatter eller ändra placeringen av en viss produkt i din butik om du märker att den inte säljer bra.

    Efterfrågan på produkter förändras ofta beroende på säsong, tidpunkt på året, högtider eller annan extern påverkan. Med Registervård kan du se trender i din försäljning och ta fram försäljning för en given period. På så sätt kan du optimera ditt erbjudande och din prissättning.  Sätta rätt pris för rätt tidpunkt helt enkelt.

    Du får också en tydlig överblick över presentkort. Du ser verksamhetens aktuella saldo, när presentkort går ut och kan på så sätt frigör en intäkt. Du kan även se vart och till vem du sålt presentkort samt till vad presentkortet använts till.  

    Genom den ökade kontrollen hjälper Registervård dig att planera för inköp och ta strategiska beslut som bidrar till ökad lönsamhet.  

     

  • Bokningskalender

    Lägger du mycket tid på att administrera tidsbokningar i din verksamhet? Bokningskalendern gör det möjligt för dina kunder att själva se lediga tider och boka önskad behandling online då vi integrerar den mot din egen webbsida.

    Är ni flera som tar tidsbokningar kan kunden själv välja vilken person hen vill gå till, alternativt se vilka behandlingar som finns lediga.

    Med den här lösningen kan kunden själv välja när man vill boka sin tid och är inte beroende av dina öppettider. Systemet skickar innan bokad tid ut en påminnelse via SMS eller mail till kunden, inte bara trevligt bemötande utan minimerar också risken för att kunden glömmer bort sin bokade tid.

     

  • Kundklubb

    Med Kundklubb får du kontroll över dina kunders köpvanor. Du ser vad de köper, när det köper, och vad de köper. Det gör att du kan göra riktade kampanjer och vara säker på att rätt erbjudande når rätt målgrupp vid rätt tillfälle. Lite som ett CRM system.  

    Du kan också genom modulen Kundklubb kommunicera med dina kunder direkt från systemet vart du än är. Du skapar snabbt och enkelt e-postutskick till dina kunder, till exempel kampanjer eller nyhetsbrev som du antingen skickar ut direkt- eller förprogrammerar en tid i systemet då informationen ska gå ut.

    Har du fler butiker, till exempel en kedja, kan du göra standardmallar i systemet så att varje butik använder samma mall. Utskicken är mobilanpassade så att det ser lika bra ut på din smarta telefon eller surfplatta som på din dator.

    Du kan i Kundklubben registrera kunders unika intressen för olika varugrupper, vilket gör att du dels får en högre träffsäkerhet i din kommunikation med kunden- men också möjliggör ett mer relevant kundbemötande i butik.   

     

  • Kommission

    Arbetar du med en leverantör som erbjuder kick-back eller ersättning baserat på försäljningsvolym? Men den här modulen så kan du sortera och automatisera uträkningar per leverantör och produkt. Det ger dig ett underlag som du lätt kan använda för att få ut din ersättning.

    I fall du har fler butiker, till exempel en kedja, kan du enkelt särskilja vart försäljningen skett så att du får ett mer rättvist resultat.